Gezond ontbijtje

Yoghurt met fruit en nootjes

Start je dag goed met een gezond ontbijtje! Probeer daarbij de suikers in het ontbijt te beperken en kies voor voedzame producten. Niet alleen krijg je bij je ontbijt gelijk al voedingstoffen binnen, je bent ook langer verzadigd. Dat tussendoortje in de loop van de ochtend heb je gelijk niet meer nodig.

Volkorenbrood rijkelijk belegd met eiwitten of vetten
Bijvoorbeeld met avocado of een gekookt eitje.

Yoghurt met fruit en granola
Bijvoorbeeld griekse yoghurt of soja yoghurt.

Tip: maak zelf je granola met havermout als basis en kies vervolgens welke pitten, zaden, noten en kruiden je toevoegt. Beetje olie (bijvoorbeeld olijfolie) en een eetlepel honing erbij en de oven in op 160 graden voor zo’n 20 minuten (vergeet niet halverwege om te scheppen).

Pannenkoeken
Bijvoorbeeld op basis van havermout (en banaan) of volkorenmeel. En natuurlijk zonder poedersuiker en stroop.

Groenten
Bijvoorbeeld spinazie door de omelet of tomaten door je roerei. Fijn als je bij je ontbijt al direct wat groenten kan toevoegen, zou haal je makkelijker de 250 gram per dag.

Kies voor een voedzaam ontbijt en varieer vooral met de verschillende gezonde producten. Maak bovendien echt werk van je ontbijt op een vrije dag. De tijd nemen om te koken en te genieten van je eten is heel ontspannend en dus extra gezond!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *